Nu jävlar!

Ni kanske tycker att jag är en ganska positiv person, ibland hyllar jag bra band till höjderna, ibland hyllar jag mediokra artister alldeles för mycket och ibland gör ja det bara för att det är mina vänner. Så kan det va, fast så är det inte, jag skriver ju om det som får mig att brinna, eller dansa, eller gråta, eller påverkar mig på något sätt.

Jag skriver i stort sett aldrig något negativt, jag tycker inte det behövs. Jag behöver inte skriva att Den svenska björnstammen gör mellanstadiepop, att Winnerbäck och Melissa Horn är fulla av plattityder eller att U2 är tidernas mest överskattade skitband. Det är ju ingen som blir lyckligare av det nu.

Men nu, nu jävlar ska jag såga, Miike Snow, jag gillar ju dom, egentligen, dom får mig att dansa då och då. Dom har släppt en ny låt som vissa bloggar hyllar till skyarna, det är både gåshud och annat som ställer sig upp. Men nu ska jag berätta sanningen för er, låten är skitdålig, det låter som Coldplay, och värre musik finns inte. Så släck era blockljus och fatta att sådan här musik är lika meningslös som han Robin i idol.

Ha!

Leave a Reply

