Kom hem!

I början av april skrev jag om deras första vingslag i en text som hade kunnat stoppa pressarna på Gaffa vilken tid på dygnet som helst. Jag hade natur-referenser, jag drog paralleller till grekisk mytologi och knöt ihop allt med att syfta till något populärkulturellt som alla kan känna igen sig i. Med andra ord fick jag in allt det där som krävs för att skriva en text och få på publicerad på Gaffa. Dock är personangrepp och hot undantaget som bekräftar regeln, men nog om det, nu handlar det om Serenades.

Singeln Serenades – Birds har rullat flitigt i sommar, både på radio och i tv-reklamerna och inte minst i Que Clubs egna hyrbil. Så vilka fler kvalitetsmärkningar behöver vi då inför albumet Serenades – Criminal Heaven som släpps idag? Antagligen inga fler, men ni kan få en till av mig ändå.

Om en timme står dom på Bengans i Majorna och spelar, sjunger och kanske dansar, om ni kan, så borde ni gå dit, men om man som jag missar det så ska man inte misströsta. Det finns ju en morgondag och i morgon är vi lediga från både skola, jobb och möjlig samhällstjänst så då går vi och köper skivan, för det är vi värda så här vid skolstarten.

Jag ska ju dock inte ljuga för er, jag ligger ju som ni redan vet i framkant när det gäller sociala medier, o det gäller även digitala plattformer så visst har jag tjuvlyssnat på skivan redan. Så ja! det finns minst en fantastisk låt, en låt jag spelat sönder hela dagen och kommer fortsätta kvällen ut. Den heter Serenades – Come Home och är en 80-tals smekning i julskrud. Precis vad vi kan behöva nu när brittsommaren ger oss fingret. Det osar Band Aid – Do They Know It’s Christmas? med ett hölje av förlorarmentalitet. Lite glädje, lite ångest, lite ensamhet, lite desperation och en strimma hopp, allt man behöver för att julen ska bli som vi tror att den kan va om vi hade hetat Tom Waits.

I morgon kanske vi tar tag i hela skivan, eller så struntar vi i datorn och tar med baby ut på stan, det är minst lika bra det.

Leave a Reply

