de Montevert-Skyll på mig

Man skulle kunna tro att jag skriver om allt från Nomethod Records och man skulle kunna tro att jag skriver om alla låtar som har en spårvagn med i sin musikvideo. Men så är det inte, jag skriver endast om sådan musik som är riktigt riktigt bra.

Att det sedan råkar bli artister från vissa skivbolag och att det ändå är väldigt vackert med spårvagnar, det kan faktiskt inte jag hjälpa.

Hur som helst, jag såg precis nästa stjärna på elektropopens stjärnhimmel, och precis där någonstans mellan Jonathan Johansson och Karin Ström så sitter Ellinor Nilsson från Falun och väntar på att ta över hela himlen. För jag är tämligen säker på att det så det kommer gå, om hon fortsätter på den inslagna vägen.

Hon kallar sig de Montevert och hon gör musik för ensamma kvällar vid Dalälven eller vid Ängholmen om du inte vill åka så långt. Man blir märkbart påverkad av hennes musik, hennes texter håller dig fast direkt och musiken har en sådan fokus så att just nämnde Johanssons musik börjar låta som en musiklektion på Nordhemsskolan.

Skyll på mig släpps ordentligt den 30e Maj men redan nu ligger videon uppe, det är vackert, det är så fruktansvärt vackert.

EP´n kommer att komma i början av sommaren, det kan behövas, för dom kvällarna man tar den långa vägen hem.

3 responses to “de Montevert-Skyll på mig

  1. Pingback: De Montevert in the blogs | Nomethod records

  2. Pingback: de Montevert: Skyll på mig – PrimaSchwedisch

  3. Pingback: De Montevert-Du kommer ångra dig | Que Club

Leave a Reply

