Paper Animals!

Då ska vi presentera för er ännu ett Eskilstuna-band som aldrig blir Kent, det känns bra, för det är det vi vill ha.

Que Club ska ta er den på den smutsiga klubbscenen, långt bort från alla former av falsksång och springande på hustak, vi ska dansa lite, några med bara överkroppen medan andra även kommer använda sina ben. För det är det de handlar om på något sätt. Mitt enda krav när det gäller klubbmusik är att jag inte ska få ont i huvudet, och det är faktiskt alldeles för ofta jag får det nuförtiden. Så då känns det skönt när två ynglingar från Eskilstuna City levererar musik som till och med jag skulle kunna tänka mig att dansa en hel kväll till.

Med överkroppen alltså, och ena armen.

Oliver Nilsson och Joakim Lundin heter alltså duon som utgör Paper Animals, ett relativt nystartat projekt som först nu ämnar att bli seriöst. Musiken beskrivs som Indie/electronica/experimental och är enligt min mening riktigt bra, början på något stort, om man nu vill säga så. Då grabbarna endast landar på 18 år så kan ni förvänta er mer från duon som förhoppningsvis kan skapa sig ett namn tack vare sin musik, till skillnad från dom där två flickorna från Stockholm som hoppar runt i munktröjor.  Just nu försöker Paper Animals få så mycket klubbspelningar som möjligt, allt för att nå ut med sin musik, så att det ska eka ända ner till alkisarna på parkbänken.

Inspirationen finner dom i animal collective, neon indian, blackbird blackbird, livet, konst och vin i stora lådor!, det sistnämnda får väll ses som någon form av grundkälla för att kunna skapa något överhuvudtaget.

Så mina kära vänner, vad väntar ni på? Ni som driver klubb kan ju kontakta dom direkt, och ni som inte driver  klubb kan ju starta dansen med fyra fram och ett tillbaks.

Leave a Reply

