Ställningstaganden!

Jag är slut som skribent, efter en gruvligt krävande hemtenta så har jag fått slut på allt vad ord heter, det är synd, för jag vill ju dränka den här skärmen med blod och svett  från mina fingrar.

Så mycket har jag att säga, tro det eller ej.

Jag ska dock göra några ställningstaganden, det är möjligt att jag gräver djupare i det senare, det vet jag ju ingenting om.

Hur som helst, då kör vi.

1. Jag är inget extremt fan av I´m from Barcelona, men  Charlie Parker från deras senaste skiva är riktigt trevlig.

2. Concept Store låter som om Scissor Sisters snodde fraseringen från Vampire Weekend, jag tycker att musiken fyller en bra funktion, jag gillar det!. Lite väl mycket ibland kanske, men man blir ju glad av det. Om det nu är det man vill.

3. Albin Larslin har släppt tre fantastiska låtar på sin myspace , dom får mig att vilja dansa lite på gruset här utanför.

4. Anton Kristiansson – Tänk På Döden (feat. Maja Milner) och Anton Kristiansson – Vi Förtjänar Att Bli Lyckliga (feat Martin Elisson) är årets bästa låtar.

5. Jag vill gå till den där festivalen, Popadelica, i Husqvarna, dom har bokat Jonathan Jonasson, han är på gång med en ny skiva, det gillar jag.

6. Jag missar Southside Johnny And The Asbury Jukes på trädgårn för att jag ska till badhotellet i frederikshavn, det gillar jag inte

7. Jag missar The Tallest man on Earth på trädgårn, för att jag har praktik i Husqvarna, det gillar jag inte

8. Jag missar Way out west i år på grund av den enkla anledningen att jag vill fan inte gåååååå på såååån skit. Ni hittar mig med 17-åringarna i Borlänge där jag sjunger ut mitt cider-rus till tonerna av Journey – Don’t Stop Believin’

9. Jag har aldrig haft roligt på Y-a-k-i-d-a, är det för att jag inte gillar espresso? Kan man få en chai-latte och lite sounthern comfort?

10. Detta skulle kunna vara ett dåligt inlägg, om det inte vore så att ni fick Autisterna – Johanna, o då kan ni inte bli besvikna på mig.

11. På Lördag spelar Dan Hylander på konserthuset, jag funderar på att gå dit själv, lite småpackad.

12. Det finns två flickor som kallar sig för Decorate the sky, jag ska skriva mer om dom snart, men ni får smyglyssna redan nu, Dom är värda all eran uppmärksamhet.

13. Gaffa är sveriges sämsta musiktidning, funderar på att ansöka.

14. Sonic är sveriges bästa musiktidning, funderar på om jag ska orka läsa hela den någon gång.

15. Proletären är den enda tidning jag alltid läser, jag har ingen åsikt innan Proletären gett mig en.

16. Spelade in några hiphoplåtar för några veckor sedan, funderar på att lägga upp dom här, så ni får höra hur street jag är, trots mina svarta loafers.

17. Kan någon ge Eye Travel ett skivkontrakt? Någon?Eye Travel – Every Little Smile

Det här inlägget är ganska talande för bloggen i sin helhet, några små små guldkorn inlindat i en hög av  dynga.

Det var lite det jag ville förmedla, tror jag. Det är också därför detta är Sveriges ledande musikblogg.

Leave a Reply

