Du vet ingenting om Blues..

Jag tänkte skriva ett inlägg angående min kärlek till Totta Näslund, men kom på att jag redan skrivit det här.

Jag får mina totta-flippar med jämna mellanrum, jag kan ligga uppe en hel natt och lyssna till hans lysande versioner av dylans låtar, eller hur han gör Dan Hylanders, Mauro Scocco´s, Plura`s och Peter Lemarc´s texter så levande så man kan tro att han har varit med om varenda ord.

Det är något visst med honom, det går inte riktigt att ta på.

Det här är två klassiska klipp, fyra stycken blueslegender tar en cigg och en bärs och diskuterar den enda musiken som egentligen har någon mening.

Ni som ännu inte sett den fantastiska dokumentären som gjordes samma år som han dog får en ny chans här nedan. Se bara hur han sjunger Dylans ord i Totta & Wiehe – Inte Natt Än (Not Dark Yet). Det är magiskt.

One response to “Du vet ingenting om Blues..

  1. Detta har förvisso inget med inlägget att göra men jag hittar ingen kontaktsida på mobilversionen av bloggen. Hursomhelst, bobastian är påväg till jönköping och vi behöver din hjälp. Ring robert på 0700454957. Hjälp! Tack!

Leave a Reply

