Caotico-Back of my head

Jag börjar gilla Umeå, jag vet inte varför, jag har kanske till och med alltid gjort det. Jag vet väl inte så mycket om den, jag har aldrig varit där iallafall. Jag känner till Steve Galloway och Holmön. Jag har en kompis som bor där med, men henne har jag inte träffat på två år. Jag börjar dock tro att jag har fått  nya vänner i björkarnas stad.

Caotico-Back of my head

Nomethod Records är ett bolag jag högaktar, jag gillar det dom gör och det är egentligen bara på grund av tidsbrist som ni inte fått veta mer om dom.

Det senaste är alltså bandet Caotico som är  bröderna Joel och Erik Dunkels tillsammans med den enormt begåvade producenten Alexander Juneblad. Deras nya singel Back of my head har redan blivit en hit på dansgolven runt om i Sverige och när den släpps som singel den 18e februari så borde den även bli en hit i era hem.

En bra låt är en bra låt, bra pop är bra pop, sånt går aldrig att komma ifrån. Det är sofistikerat och kontrollerat samtidigt som det finns en energisk nerv i det hela som gör den här trion kommer bli extremt intressant att följa under 2011. Jag gillar det här, jag tror på det här, lite mer energi bara, lite tyngre beat men lika smäktande röster och fina melodier, så har vi ett fint framgångsrecept.

I morgon är dom i Bullshit City för att diskutera skivkontrakt, jag kan tycka att dom kan be Anders Bagge  köra vidare i sin gräsklippare och istället köra racet själva, med hjälp av Nomethod.

Hur som helst så är det inte sista gången ni får läsa om Sture Dalström och pop i samma mening, i alla fall inte på den här bloggen.

Leave a Reply

