Musikens Hus Revisited

Ikväll beträder vi klassisk mark, hedlig mark, vacker mark.

Tror första gången jag var där va nog 2002, i februari kanske, Plundringståget va där, och det var bland de bästa jag någonsin sett. För er som inte kan er svenska hiphop på era 5 så kan jag meddela att det var by far the bästa svensk hiphop hade att ge oss. MBMA och Looptroop tillsammans p scenen, bland de bästa jag någonsin sett. Senare samma år så tror jag att jag såg Fattaru där, med Anton Kristiansson som förband. Klassisk skit.

Senast jag va där så va det nog juldagen för några år sen, det var reggea-kväll och magiska Treanti skulle spela. Då var det med livat, i baren blandade dom Rom med cider, det låter kanske vidrigt, vilket det också var.

Hur som helst, ikväll är det Emergenza-festival, en fruktansvärt stor tävling, där en massa band över hela Sverige är med. Gbg-finalen går på top floor och vinner man idag så är man där.

Mitt band, som jag är demon-konsult för heter Raekum Dexter och är the next big thing. Jag gillar ju inte hårdrock så mycket, det vet ni ju om, men däremot gillar jag saker som görs med hjärta och där har vi Raekum. Sen att dom är det snyggaste bandet i stan gör inte saker sämre.

21.30, då står dom på scenen, så kom dit, gör det bara, tveka inte.

http://www.emergenza.se/

http://www.myspace.com/raekumdexter

Leave a Reply

