Bellman, Taube, Vreeswijk, Lundell & Plura

Tidigt i  våras skrev jag om hur Pluralismen var bestående, och visst är den det. Även om den går upp och ner så är den aldrig så lågt att han inte är närvarande, för det är han, i vilken dy jag än ligger i.

I våras var Plura nere i någon sorts dy, mediadrevet hängde ut han som värsta sortens knarkare och  han gjordes till åtlöje inför hela Sverige. Några gram på Kometen och världen stannar för en stund, jag vet inte, men va fan, det e väll inte första gången liksom. Skivan Tuff Lust gjordes ju inte bara på mellanöl den heller.

Nu är det dock andra tongångar, Plura blir folkligare för varje dag som går, vänner som alltid förkastat Eldkvarn som gamla gubbar börjar nu vända i den frågan. Nu är han ju den där mysiga Plura, som alla vill vara med. Vackert.Men jag tycker faktiskt det är bra, ni kan behöva lite Plura i era liv, ni skulle må bättre av det.

Så för att dra mitt strå till den där stacken så ger jag er nu en spellista med deras bästa hits och deras bästa guldkorn. Det är inte en enda dålig låt här, så sätt dig nu ner och ta en tripp från Hunger Hotell till Hollberg Hotell.

Från Hunger Hotell till Hollberg Hotell

https://queclub.wordpress.com/2010/03/04/pluralismen-ar-bestaende/

Leave a Reply

