Mauro för fan, man firar ju jul i Lerum med!

Det går väll inte att missa att julen är på ingång, tv´n börjar redan rada upp komedierna med Arnold Schwarzenegger som vi älskar att se och vi ojar oss över dyrt det egentligen är med saffran. Musiken kommer ni väll också klaga på antar jag, jag kan väll förstå er, eftersom ni fortsätter lyssna Triad – Tänd Ett Ljus och Adolphson & Falk – Mer Jul år efter år.

Mauro Scocco trodde att han släppte årets jullåt för nån vecka sedan när han försökte vara lika mycket New York som Per Bjurman i låten Julkort från New York. Malena Ernman tror väll att hennes överarmar ska hjälpa henne till att bli årets frälsare men så blir det ju inte, det kommer inte bli som ni tänkt er, för årets jullåt kommer från Lerum City.

Om tidernas jullåt kommer från Shane Macgowan och Kirsty MacColl och förra årets jullåt kommer från Bob Dylan så är det alltså grabbarna i The Berndt som kommer med guld, rökelser och myntta. Lagom till julebryggen.

The Berndt-Maybe a dog är årets jullåt, härligt, gött, o allt det där.

Dom spelade förra veckan på henriksberg när Kräftskivefestivalen bjöd på klubbarrangemang. Jag hade ju kunnat vara där om inte den där skolan va så viktig för mig. Misstro mig inte, The Berndt är viktiga dom med, men det vet dom ju redan om.

När vi talade med Emil Lundin i början av sommaren så snackades det om att man skulle gå in i studion och försöka kanalisera all den där energi bandet har till att göra något lite mindre spretigt utan att för den sakens skull inte förlora spontaniteten. Där någonstans hittar vi även soundet på den nya låten, det låter alldeles utmärkt, slipat och fint. Fortsätter dom på den inslagna vägen så kan jag nog lova att nästa skiva kommer bli en succé som kommer skapa vågor från Aspen stora nog att täcka hela Sverige.

Så tro mig mina vänner, tro på mig. För jag har väll aldrig ljugit för er innan va?

Hade detta varit en blogg bland alla andra bloggar så hade jag också haft en krystad adventskalender och räknat ner, upp, fram, tillbaks och antagligen fel. Nu jobbar jag ju inte så, det jag jobbar med däremot är listor, så förvänta er listor. Bra jävla listor, inga gaffa-listor eller Andres Lokko-listor, utan bra listor, med substans och en ärlighet som Birro bara kunde drömma om.

ta hand om er!

Leave a Reply

