There ain’t no grave gonna hold my body down

Har äntligen hittat en kyrkogård i Jönköping, inte för  att jag vill ha min sista vila här men jag gillar att promenera på kyrkogårdar. Med förra årets bästa skiva [Ingenting] – Tomhet, Idel Tomhet i ipoden så flanerade jag mellan fabrikörer, postiljoner, byggherrar och sjömän i skogskyrkogården. Ni behöver inte tro att jag svikit mina ideal och blivit kristen på riktigt, nej nej, jag gillar bara kyrkogårdar.Man får lite perspektiv på livet när man går där. Det började nog när jag bodde i Bellevue och strosade på Kvibergs kyrkogård och när jag sedan bodde i Örgryte så var Östra Kyrkogården en utmärkt plats att vandra på. Det var väll bara under mitt år vid Majvallen jag inte hade en kyrkogård, Gud var iofs inte så närvarande vid den tiden av mitt liv ändå. Det var ju där jag insåg att synden var en del av paradiset.

Nu sitter jag ju här i Råslätt och inser att vinet inte smakar mer än vatten. Då kan man behöva lite spirituell närvaro.

Johnny Cash – Ain’t No Grave

Leave a Reply

