Let’s drink to the salt of the earth

Förortsbo Albert Lindeman beskrev ändå förorten ganska väl, på min lilla runda  i min nya förort så fick jag faktiskt se både havande fjortonåringar och ett gäng ligister. Det är fint ändå, för några månader sedan gick jag bakfull bland “vinnarna” i Örgryte i Göteborg och såg upp på husen där dom lyckliga bodde. Nu går jag nyktert genom dom färgglada höghusen och ser upp på hur samhällets nedre skikt gör sitt bästa för att överleva dagen. Say a prayer for the common foot soldier som Mick Jagger  sjöng i Salt Of The Earth.

Gjorde även min första praktikdag idag, på en skola för den övre medelklassen  i Jönköping city, tog ett steg tillbaka efter att en 14-åring rättat mig i den engelska grammatiken.

Men tro inte att jag sviker mina ideal  för det, jag tjuvröker fortfarande bakom skolan, tjuvåker på bussen, tänker fortfarande lite snuskiga tankar ibland och blandar fortfarande ut min Sève Fournier med Ginger Ale och Lime.

Men framförallt så har jag inte svikit musiken, på torsdag är det Kite och Lisa Pedersen Pustervik, dagen efter är det KulturNatta som dom egentligen borde döpa om till StrukturNatta då det är sjukt dåligt organiserat, då ska vi iallafall se Söderut spela på synthar. På lördagen ser vi Ludwig Bell på sticky, bra dagar, det är bra dagar. För att sedan på söndag återvända till jordens salt i Råslätt Gård.

Leave a Reply

