Folkets kamp är folkets hopp..

Jag tror den värsta chocken efter valet har lagt sig, jag tror det iallafall, jag är i alla fall inte självmordsbenägen längre. Det var jag däremot i söndags, tårögd och utan någon form av hopp låg jag på burgrevegatan och sökte tröst hos musiken.

Afzelius sa väl bäst hur jag kände i den här låten.

Kommer du kunna se dina barn i ögonen och säga till dom att du var en av dom som stod emot? Så vässa nu dina knivar och vakna upp, fatta mod och börja se dig omkring.

När hopplösheten hade lagt sig och planerna om att säga farväl från Älvsborgsbrons räcke stillat sig lite så dök han till slut upp, som en strimma ljus av hopp i det totala mörker som låg över lägenheten. Bertil Goldberg sjöng ut dom där orden som om dom var viktigare än någonsin, och visst är det det. Visst är det dags, på riktigt att visa att folkets kamp är folkets hopp.

Nynningen – Folkets kamp är folkets hopp/Efter dyning

Leave a Reply

