Ju mer du läser, ju mindre vill du veta

Då jag är en sjömansromantiker av rang så går Håkans nya låt rakt in i mig, jag är ingen riktig sjöman, det vet ni om, men jag har seglat över kattegatt fler gånger än Håkan Hellström har haft svettningar i bakändan. Oräkneliga dagar och nätter har jag stått ute och letat efter Vinga, låg hon på babord sida så var hjärtat fyllt av lust och längtan, låg hon på styrbord så  blödde hjärtat av saknad. Det är ju lätt att romantisera Vinga som göteborgare, men det är också så det alltid varit, och det så det alltid kommer vara. Lite som om stockholmare och era jävla broar.

Saknade te havs, och vågarna kraschar över dig och mig. Det är precis det dom gör. Dom kraschar oss, men det vet vi om, så det är inget problem.

Det hela är aldrig något problem, så länge vi är medvetna om att det kommer att ske.

Bättre att riva av en dröm och sen försöka leva i den så långt det går.

Min gamle och gode vän Rickard Nilsson tog några fantastiska bilder på Håkan när han spelade på Way out west, ni har väll inte missat dom?

Se alla bilder här

http://therickardnilsson.blogspot.com/2010/08/hakan-hellstrom.html

Köp singeln på I-tunes. på rot.

ta hand om er..själv dricker jag rosé och lyssnar på Kite, skriver brev till baby som jag aldrig skickar, ni vet det där gamla vanliga, vi har vart där förut.

One response to “Ju mer du läser, ju mindre vill du veta

  1. WOW! Fluffe, jag visste inte att du bloggade – men jag är glad att du gör det. Lite på samma vis som sjömän skrev loggbok. Tänk att memoarer och journaler annars har gått så förlorade; men härligt är det att fler och fler förstår att det är precis så man kan använda en blogg: den behöver inte handla om dieter, kläder och smink.

    Tack Fluffe! Vi ses på en bärs på en pub nånstans i Göteborg inom en snar framtid:)

Leave a Reply

