My friends are unemployed, not needed in this world..

“Well i walk upon the river like its easier than land”

Visst har han rätt, The Tallest man on Earth, jag har alltid vandrat på sjön för det är så mycket enklare än på land. Det är ju det enda jag kan, det enda jag någonsin gjort. Nu försöker jag dock klättra i andra berg, något svårare berg, men det beror inte på att  berget i sig är brant, nej nej, det beror på att dom som klättrar bredvid mig är idioter.

Häromdan så protesterade samtliga i min klass mot att dom hade lagt en lektion på samma tid som ett lådbilsrace. Läraren tyckte det var synnerligen allvarligt att detta krockade medan jag försökte proklamera att det inte alls var allvarligt då det handlade om ett jävla lådbilsrally. 10 minuter senare så var jag tvungen att lugna nerverna med lite rosé på lunchen. Det ledde dock till att jag gick vilse och missade både lektionen och lådbilsrallyt. Men jag gjorde som jag alltid gjort, tog en cigg och gick vidare.

Det som är positivt är att jag ska få ett jobb som vilar på en värdegrund som uppmanar till solidaritet, hur många andra yrkesbeskrivningar gör det? Inte mäklarnas direkt. Nackdelen är att läraryrket är politiskt styrt, så om det går fel i valet så kommer jag vara tvungen att dansa efter borgarnas pipa. En dans jag gärna inte dansar. Så vem vet, måndagen den 20 September så mönstrar jag kanske på en tankbåt till New Foundlands istället.

Jag får nog begrava min arbetarklassdröm och inse att jag ska bli en tjänsteman tills dagen jag dör.

I morgon tar vi the A-train som Duke Ellington sjöng om till Göteborg och på fredag är det Hästpojken och Kristian Anttila på Liseberg, så ni förstår ju att det inte finns tid för sådana här reflektioner.

Då finns det bara tid för sådana här ljuvligheter.

Leave a Reply

