Tvivel och Vin!

Klockan är strax efter 04 och jag är ensam om att hålla ställningarna på en sovande båt mot Tyskland, vad gör man då för att hålla sig vaken i 4 timmar till? Jo, man lyssnar på Familjen.

Den senaste singeln från Hässleholm City heter Det Var Jag och är som hela den senaste skivan en stor njutning. Det är underligt hur Familjens musik växer hos mig, ingen av hans låtar har egentligen sprängt mitt huvud vid första lyssningen. Antagligen av den enkla anledningen att jag är lite tveksam till att det är snubblande likt sån där techno och trance som ungdomarna längst bak i bussen lyssnar på. Låtarna smyger sig istället på mig för att sedan fullständigt köra över mig. Mastiga arrangemang till ljuvlig lyrik, det räcker liksom så.

För alla gånger som vi dansat
å sjungit med fast ingen kan,
å aldrig låtsat bara chansat,
å sket i skolan för det kvittar,
va fan vet dom om vår romans,
ni kommer hitta oss i hamnen
för allt vi gjort.

En textrad som antagligen säger det bäst hur landet ligger.

Att bloggens nivå numera är undermålig beror endast på att jag har annat att tänka på. Kommer i land på lördag bland rostiga cyklar, gummidäck, fabriksfasader, krossat glas och avgasrör. På söndag flyttar jag till Sveriges Jerusalem och däremellan så ska jag hinna med vinet, och tvivlet. Det är ju på dom grundpelarna allting är byggt på.

Som om solen går runt jorden.

När vi landar i det där så ska vi ta tag i det här, Ludwig Bells nya skiva har kommit, Bobastian och Söderut har blivit signade och Hästpojken tar med sin Antilla till Liseberg nästa fredag. Det är mycket nu.

You-tube är blockat på min sketna jobbdator så ni får ingen musik, men sök på videon till Det var jag, för den är rent fantastisk.

Leave a Reply

