Säkert!-Fredrik

Att fantastiska fantastiska Annika Norlin är på gång med en ny skiva vet väl ni alla redan, 15 september är datumet för Facit och det kommer antagligen bli fantastiskt.

Jag ska vara ärlig, men jag hittade in till Säkert! förens nått år efter att den hade släppts, det blir ju så ibland, men när den väl tog tag i mig så kunde jag aldrig släppa taget. Hon har något speciellt, Annika, borde hon inte bli våran stadsminister eller något, jag kan iallfall inte tänka mig en vettigare människa i det här landet. Hon har ju något som andra bara skulle drömma om att ha.

Den nya singeln heter iallafall Fredrik och du kan lyssna på den på fantastiska Razzia Records myspace-sida.

http://www.myspace.com/razziarecords

Om jag skulle förklara vad den handlar om skulle det nog ta mycket lång tid, men i stora drag har jag tänkt en del på faktumet att det känns som att all popmusik görs till eller om människor som har lämnat en, legat runt eller betett sig dåligt. Vi har försökt göra en låt om något så ohippt som moral, vänlighet och solidaritet. Hoppas den gör ont att lyssna på.

En fin beskrivning på en alldeles utmärkt låt, härligt driv i musiken och fantastisk energi, texten är som alltid väldigt bra, Sveriges bästa kvinnliga textförfattare är väl något man inte kan sluta säga.

Det är även Henrik Oja som skrivit låten och Daniel Berglund, Mats Hammarström, Lovisa Nyström, Jakob Nyström, Frida Johansson medverkar.

Himla bra, iallafall, Stay tuned för mer av detta..

Leave a Reply

