Det är gott att leva, gott att finnas till, trots allt

Det är inlägget skulle egentligen skrivits igår men jag var upptagen med att fördriva tiden med tidsfördriv.

Om onsdagens soundtrack var misery & gin så var gårdagens soundtrack Ulf Lundell – Gott Att Leva. För visst fan ska jag hålla dig så hårt när det går upp, och jag ska hålla dig så hårt när det går ner.

Medan mitt sällskap för kvällen helst ville lyssna på “roliga” låtar, eller typ jumper så försökte jag göra mitt bästa för att hålla nivån någorlunda högt på förkvällen, det gick sådär. Att spela Le Sport – Tell no one about tonight för sådana öron är ju som att kasta pärlor åt svin. Så vid 12-tiden så läste jag i botten av roséglaset att “den som sover med hundar får loppor” och gick hem.

Väl hemma tog jag en Marlboro Fresh och lyssnade på Ebba Forsberg – Ta Min Vals – Take This Waltz.

Idag tar vi det lungt, vilar lite, spelar FIFA med göbbarna och äter löjrom. Gott så.

Ni däremot, ni borde dansa, och aldrig glömma att det är gott att leva, trots allt.

Leave a Reply

