Misery and Rosé

Ett dåligt bloggande beror på mycket jobb, och för mycket rosé, tänkte skriva ett inlägg angående  Merle Haggard – Misery And Gin men kom på att det vore för påhittat, visst, misery kan jag som min egen bakficka men när det kommer till drickan så dricker jag inte gin, i själva verket så sitter jag nu och dricker rosé med sprite och röker marlboro fresh. Det hade inte merley merl accepterat, istället lyssnar jag på Emil Jensen – Allt jag gillar upphör och konstaterar att den låten säger det ganska bra den med.

Jag var på Lundell på trädgårdsföreningen i lördags, kl 18.00 gick jag av en helvettes-dag på jobbet och kl 20.00 entrar jag trädgårn till tonerna av Folket Bygger Landet . Jag ska inte på något sätt romantisera mitt eget alkoholintag, men på dom två timmarna så hade jag uppenbarligen druckit för mycket för snabbt. Resten är en dimma, jag minns fem låtar, jag minna inte ens Isabella som är en av hans absolut bästa låtar, jag minns inte Jag Saknar Dej som vaggat mig till sömns alldeles för många gånger. Ska vi va ärliga minns jag inte mycket, det är patetiskt, jag vet, under Baby Om Morgonen gick jag och slentrian-spydde längst med kanten. Men jag var lycklig, himla lycklig och det är det enda som räknas.

Kvällen fortsatte i ett rasande tempo och vi drack Rosa Pantern och var lyckliga, jag hade allt jag behövde helt enkelt. Med flickor som va vackrare än rådjur i skogen och med män som hade vita skjortor och rena jeans.

Nu sitter jag där i Lunden, utan varken mening eller mål, med mitt rosé, sista månaden i Göteborg innan vi flyttar till Jönköping. fy fan. Om jag inte skriver något inlägg i mon så har jag hoppat från fönstret.

Men jag gör som jag alltid har gjort, tar en cigg och går vidare…

Leave a Reply

