Jag faller till noll…

Fanns en tid då jag avverkade 6-7 fotbollsmatcher i veckan i mitt pojkrum vid skansbergets fot, sedan när jag blev 18 så avverkades hälften av dom på Score Sportsbar på Bellmansgatan, nått år efter det så blev ölen roligare än fotbollen och ikväll när inte ens ölen är rolig så är inte heller fotbollen rolig.

Jag tänker inte måla spanska flaggan på kinden och gå till La Sombrita för att jag “bott ett halvår i Barcelona”, jag tänker inte sätta mig på Odinsgatan i en orange tröja för att jag bedrivit otukt i Groeningen, jag tänker nämligen sitta här hemma med matchen på i bakgrunden och spotify i förgrunden, ensam, för det är så jag vill ha det.

Kaah – Faller Till Noll

I torsdags så mådde man dock alldeles utmärkt, Söderut spelade på Jazzhuset och inför cirka 35 personer i lokalen så lyckades Andreas Söderut ändå skapa något väldigt fint. Han kommer kanske själv inte komma ihåg den här konserten som sin stora stund i livet men han lyckades ändå göra avtryck på mig. Det hela gav mersmak, ordentlig mersmak, jag kommer se honom så ofta jag kan, och kommer skriva om det oftare än vad ni egentligen vill. Tills den trötta gbg-publiken fattar vad man missar.

Så här såg det ut i torsdags, fångade av Mette Muhli

Bild tagen av Mette Muhli http://www.mettemuhli.se

Min favoritlåt spelades dock inte men det sas att den snart är tillbaka i setlisten med ny kraft, det gillar vi, ni får lyssna på studioversionen så länge Söderut – Ett Dygn Till

Tro inte att jag inte gillar fotboll längre, jag vill bara ha fotboll som brinner, det finner jag i mon på Stadsparksvallen i Jönköping när ÖIS spelar hem den där skitserien.

Leave a Reply

