Ludwig Bell-Kärlek slutar alltid med bråk..

Den som värmde min vår allra bäst var nog ändå Ludwig Bell med sin Jag är en idiot, en alldeles lysande liten poplåt som sätter fingret på hur det ligger till, alldeles lysande.

Skivan kommer efter sommaren och abstinensen efter den är som värst så ger han oss singel nummer två, Kärlek slutar alltid med bråk.

Temat är givet, något annat än misslyckade relationer och allmän misär tänker jag inte förvänta mig av den gode Bell. Ni ska dock inte tro att det blir Melissa Horn-tråkigt, nej nej Ludwig Bell gör det med både humor och distans på ett sätt att det aldrig blir tråkigt.

Jag längtar efter det där, den där skivan, som kommer trycka ner oss i höstmörkret ännu mer, fast på ett väldigt fint sätt.

Leave a Reply

