Även Dylan-dyrkarna borde leva i verkligheten..

Hur kritiserar man något man avgudar? kan man göra det? kan man leva med det?

Antagligen inte, men man måste ju samtidigt leva i verkligheten.

Så här lät det igår när Dylan intog Grekland.

På olika forum kan man läsa om hur awesome han var och hur fantastisk  han låter.

Det är väl ett faktum att hans röst är förstörd och man kan egentligen bara jämföra hans röst på en konsert med konserten som var innan, man kan ju inte gå på en spelning och tro att det ska låta som på 60-talet. Dylan-dyrkarna har ju till viss mån förstått det det och sitter numera och diskuterar fraseringen och betoningar istället för toner. Det dom inte har förstått är dock att en konsert med Dylan 2010 aldrig kan vara awesome. Det var ju iallafall det jag trodde, tills jag såg det där klippet från Vita Huset i vintras som nu är borttaget.

Dylans röst fungerar ju alldeles utmärkt 2010 om han håller sig i rätt register, lite lägre och lite lugnare, det är när han kraxar iväg som det blir så där jobbigt. Jag såg honom tre gånger förra året, spelningen på Berns var magisk av den enkla anledningen att låtvalen och hela atmosfären och känslan var rent fantastisk. Bootlegen därifrån lyssnar jag på ibland, mest för att minnas versionen av Billy och Senor.

Man får ta det lite för vad det är, han kan när han vill, bootsen från Brixton 2005 och det mesta från 2002 är fortfarande väldigt trevligt material men det kommer aldrig någonsin bli som förr, det vet ni ju om.

Så lev i verkligheten mina vänner.

Noterar att dom tagit bort allt med dylan på you-tube, stackars er, och spotify bjuder inte på mycket, tur att jag har 1243 låtar signerade Dylan i min hylla, sådär, fick jag sagt det med.

Leave a Reply

