Parken-Ser Du Stjärnan i Det Grå?

Jag minns den här krönikan

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/kronikorer/fredrikvirtanen/article3219660.ab

Fredrik Virtanen fick mig att få upp ögonen för Parken hösten 2008 och jag har nog aldrig stått så handfallen inför en skiva innan. Går man in på min LastFm sida så får man det svart på vitt, Länge Leve Parken har 1322 spelningar, och leder med hästlängder före skivor som Born in the U.S.A, Club Zebra, Blood on the tracks, London Calling osv osv. Det säger en hel del.

Av mina 6 mest spelade låtar så är 4 stycken av dom gjorda i Årsta, det säger ganska mycket det med.

Behöver jag gå säga att ingen är lyckligare än jag nu när Parken äntligen släpper en ny singel, en försmak på skivan som kommer om 5 månader, 5 väldigt långa månader.

PARKEN-SER DU STJÄRNAN I DET GRÅ

Fantastisk text, frasering, ljudbild, arrangemang och allt det där. Pelle Lindroth lyckas skapa något helt unikt som träffar så fruktansvärt rätt. Titeln i sig är ju tres magnifique.

Ännu en gång är jag slagen av Parken. Nu flyttar jag till Årsta.

Låten kom även upp på hans myspace nu, in o lyssna

http://www.myspace.com/parken12056

Leave a Reply

