Kristian Anttila-Världens snuskigaste man

Igår släpptes Kristian Anttilas nya singel Världens Snuskigaste Man på i-tunes, den köptes givetvis på rot.

Efter första lyssningarna så var jag lite tveksam, lite för skränig för min smak, och kändes inte som ett naturligt första-singelval. Jag visste ju dock att Anttila inte skulle pissa på oss, så jag la på på soffan med ansiktet in mot kuddarna och satte låten på repeat.

Det gjorde sitt och nu tycker jag låten är fantastisk, man måste bara ta sig förbi den där skränigheten, lite som Eklandagatan med Hästpojken.I sina texter  så besitter han en stor portion humor blandat med distans och insikt, så även här då han driver med spridda rykten och flashbackstrådar.

Kristan själv beskriver låten så här;

“Hur låter det då? Tja. Trummor, bas, gitarrer och lite tjejskrik. Vers-Refräng-Vers-Refräng-PangPangPang! Mycket enkelt. Mycket effektivt. Som vanligt fast ännu lite bättre. Jag är en ganska enkel man nämligen. När folk skrattar så skrattar jag också exempelvis. När folk dansar så vill jag också dansa. När folk får höra den här låten så gör dom allt det där på samma gång och tycker att livet är kul och härligt. Helt otroligt! Vi ses på turnén! /K”

Den sagda turnén är alltså Handen på Hjärtat, men det har jag redan berättat för er här;

https://queclub.wordpress.com/2010/03/16/kristian-anttila-med-handen-pa-hjartat/

Alltså så spelar han på Pustervik nästa torsdag.

P3 har precis lagt upp ett klipp från när han framför sin nya låt i radion, en rent fantastisk akustisk version som visar att låten håller god klass. Glöm dock inte att köpa låten på i-tunes. Det är det värt.

Leave a Reply

