Hunt och The Preacher & The Bear ger dig en försmak av sommaren..

I ett av mina första inlägg så skrek jag ut mitt förakt för Chalmerister, läs det här;

http://wp.me/pMj2A-e

I morgon är det Valborg, en väldigt vacker dag egentligen, en chans för ungdomarna att bedriva petting i Vasaparken efter ett sexpack Rostocker. Dagen har dock blivit besudlad av studenter, och inte vilka studenter som helst.

Alla studentstader gör sin sak, värst är nog Lund så jag är mäkta glad att jag inte är där. Jag är även väldigt glad att jag kommer vara Tyskland i morgon så Göteborg förvandlas till ett rent helvette denna kväll.

Sedan så dyker det upp något som gör mig ledsen, kanske borde jag ha valt att stanna ändå istället för att jobba. För långt ifrån corteger och overaller så brinner det ett litet ljus av värme och glädje.

Ljuset brinner i från ett av kajskjulen nere vid kajkanten, det är Kulturhamnen som slår upp portarna för att kyssa in våren på riktigt. Det är göteborgsbandet Hunt som ska fira att man nu släpper en EP.

Lite svårt är det att sätta musiken i ett fack, frågan är om vi behöver sätta det i ett fack, för det spelar ingen roll om det är Postrock, elektro-pop eller vanlig indie-pop då detta är väldigt väldigt bra. Musiken i sig är ganska svulstig och storartad samtidigt som sången är melankoliskt underbar. Bra blandning i min bok. Hade jag gjort en film så hade jag antagligen valt att använda mig av låten What a Night.

Bandet ska efter morgondagens spelning erövra Tyskland, jag dricker för deras framgång där nere.

http://www.myspace.com/huntgbg

Som om detta vore nog? nej nej, det är inte nog. För att ni verkligen ska förstå att det är i ett kajskjul ni ska vara så har dom även bjudit in The Preacher & the Bear som jag skrev om här;

https://queclub.wordpress.com/2010/03/11/the-preacher-the-bear-helskotta-gott/

Låten The Man är fortfarande helt fantastisk ljuvlig och det är som sagt bara en fråga om när innan detta ska ta fart.

För tillfället så hatar jag min stjärna där uppe som bestämmer var jag ska vara, jag vill, jag ska, jag borde vara på Kulturhamnen i morgon.

Eftersom jag sålt my soul to the company store så missar jag även detta. Ni borde dock gå dit, 20.00 torde det starta.

Leave a Reply

