When the going gets tough, The Berndts gets going!

Jag har varit på väg att påminna er om dom flera gånger dom senaste veckorna, dels när man såg en av medlemmarna på inspelningen av Per Egland och Anna von Hausswolff medverkan i P3 Live Sessions, samt på Shout out Louds för nån vecka sedan.

Hur som helst så har man nu släppt en singel från skivan GBGBG, Walked for the future heter den och är som en  singel ska vara, riktigt jävla bra. Skivan som släpptes tidigare i år har rullat friskt, Diamond Girlz är enligt mig en av årets bästa låtar.

Jag har ju skrivit om dom tidigare

https://queclub.wordpress.com/2010/02/01/the-berndt/

Då skrev jag lite nedvärderande om Lerum, jag har dock omvärderat Lerum och tack vare The Berndt och halva Bobastian så har jag beslutat mig för att ändå gilla Lerum, av hela mitt hjärta.

Dom färgglada pojkarna ska nu bara se till att boka lite spelningar, något annat vore otänkbart efter en sådan stark debut-lp. Ger dom oss några fina festivalspelningar i sommar så kanske sommaren blir lika färgglad som pojkarna själva.

I det lilla singelpaketet som anlände till inkorgen så låg även två remixer, två rent fantastiska remixer. I synnerhet David Borkmanns remix, helt magiskt egentligen. Även They Call us Vandals leverar kvalité.

Ladda ner samtliga versioner här

The Berndt – Walked for the Future (MP3)

Eller njut här The Berndt – Walked For The Future

eller här

Så fruktansvärt bra.

http://www.theberndt.com/

Leave a Reply

