En liten men välbehövlig uppdatering…

Det är mycket jobb nu mina vänner, hade jag varit hemma i helgen då hade ni fått redogörelser från både Band of Horses och Daniel Gilbert samt om Skivaffärsdagen som va i lördags. Nu är det som det är och i morgon seglar man iväg igen och missar när fantastiska Eye Travel spelar på Svanen.

Jag kommer hem på lördag och då vankas det vårfest i högsbos industriområde. Livemusik och discodans hela den natten är vad som väntas när Que Club ska kyssa vintern farväl.

Trots dåligt bloggande och mycket jobb så har ju inte livet stått still, igår såg vi Dan Berglund och Sven Wolter men mer om det i ett senare inlägg. Det har nämligen dykt upp lite ny musik på myspace som vi ska beta av.

Liechtenstein är som ni redan vet ett av mina stora favoritband här i Göteborg, dom har lovat oss en ny 7tums singel i vår som nu verkar vara försenad. För att lindra den smärtan som det orsakade så ger man oss nu en annan ny låt på sin Myspace. Strange Ideas och den låter exakt så som Liechtenstein ska låta, och det låter väldigt bra. Väldigt väldigt bra.

http://www.myspace.com/liechtensteinia

BOA som gick rakt in i mitt hjärta i början av mars har även dom gett oss några nya låtar på sin myspace. Bandet består av två bröder, Bontond Bokor och Attila Bokor deras  kusin Orsi Toró samt vännerna William Seidl på trummor och Olof Gadd på bas.

jag har skrivit om dom förut och jag kommer skriva om dom igen. Nu ligger alltså två nya låtar uppe och dom andra har tagits bort, för tillfället hoppas jag då det hela låter fantastiskt bra. Push borde bli en hit vilken dag som helst.

http://www.myspace.com/boarocksworld

Boa

Flickorna i Serengeti har nu äntligen släpps sitt album som heter Standing Steady. Jag skrev om dom här en gång i tiden

https://queclub.wordpress.com/tag/serengeti/

Nya låtar ligger uppe på deras myspace om ni vill få er ett smakprov innan ni köper skivan. Dom har under våren tagit över Tyskland och tänker nu även fortsätta i Sverige. Jag tänker se dom på Peace & Love och det borde även ni göra. Deras låt till Jr.Erik tillsammans med Roffe the Ruffler är magisk.

http://www.myspace.com/theserengeti

Le Bataillon Des Fous har jag hyllat flera gånger, och även skrivit om dom flera gånger, läs det här;

https://queclub.wordpress.com/tag/le-bataillon-des-fous/

Datum är nog sagt och den 2a juni så släpps alltså bomben och sommarens soundtrack. Det här är alldeles för bra för att undgå.

http://www.myspace.com/lbdf

Även Leo med Lådan ger oss nya låtar på löpande band. jag tycker att han e för skön, får bli ett mer vettigt inlägg om honom senare, tills dess får ni njuta av hans musik här http://www.myspace.com/leomedladan

Sådär, nu har ni och göra till vi ses nästa gång…

Just det, har inte berättat om hur fantastiskt bra Shout Out Louds va på Brew House, helt fantastiskt, alla borde verkligen se dom. Sen att jag aldrig mer sätter min fot på Brew House är ju en annan sak. Föredrar Trädgårn, o de säger en del. men nog om det…

Lyssna till det här nu;

2 responses to “En liten men välbehövlig uppdatering…

  1. Vill höra mer om Shout out louds spelningen! Vad spelade dom för låtar? Nytt och gammalt?

  2. jag ttyckte att dom täckte det mesta man ville höra, bra blandning av saker från allra första början och sedn mycket från work. sen klassikerna från OIW. Kan tycka att några av låtarna från nya skivan blev lite sega och jag hade hellre velat höra Blue Headlights, som jag inte fick. Men jag fick Normandie och det gjorde mig glad..

    Tonight i have to leave it och impossible är uppenbarligen även världens bästa låtar live…

    du får inte missa dom om dom spelar nära dig..

    peace & love blir väl nästa för min del

Leave a Reply

