Getinghonung Göteborg!

Om jag hade varit en riktig journalist så hade jag varit tvungen att skriva en adekvat redogörelse för gårdagen, nu är jag ju inte det, för en journalist med yrkesstolthet hade inte vaknat upp som jag gjorde i morse. Jag antog att Angosturan tog ut sin rätt till slut.

Tog macbooken till sängen och låg på mage och såg på när Mark Knopfler sjunger sin streetsus serenade till Juliet.

Det kan dock inte vara lätt att försöka styra upp lite underhållning i den här stan, i torsdags var Pustervik näst intill tomt när Monty spelade och igår så var alldeles för lite folk. Man blir lite trött på göteborgarna ibland, men jag orkar nog inte dra upp den diskussionen igen. Petter Seander levererade som vi hade lovat er, strålande bra till och med. Min stora behållning här i livet är trots allt fortfarande Per Egland, dom som inte gillar det, förstår det nog inte heller.

Jag fick sista låten Franco för mig dedikerad till mig av Egland själv, det tackar jag för, innerligt. Mycket tack vare den här basisten

En lika värdelös bild på Egland får ni med

Så om Egland och Seander dyker upp nära er så är det värt dom pengarna, helt klart.

Med aningen vinglande steg så tog vi oss till Ritz, eller Ritza Ritz som det egentligen heter. Stället brukar vara ganska befriat från idioter men denna kvällen så hade Hulebäcks Gymnasiet sin reunion där, den skolan ligger i Mölnlycke, saaay no moore.

Inte ens en Singapore Sling kunde få mig att må bra där inne och taxin hem var beställd innan man såg botten på glaset. När jag gick in frågade jag garderobspojken om jag kunde få behålla jackan på mig och fick svaret “du måste ändå betala 20 kr”. Tydligen lågkonjuktur i den branschen med.

Såg precis reprisen av årets tv program Mauro och Pluras kök, det var härligt att se Carla i bild. I övrigt måste det kännas tråkigt för en person som Sarah Dawn att bara ha sin röst som tillgång. Vad skulle hon vara om den försvann? .

På tal om Plura & Carla så spelade i Stenhammarsalen, på ett sätt önskade jag att jag var där, fast inte på bekostnad av Egland då. En redogörelse finns på denna blogg http://anjocity.wordpress.com/2010/04/10/popical-knockar/

Fina låtar där..

Mitt i min frustration över hur många idioter det finns i Göteborg på en helg så skickade jag iväg ett  halvt löfte om att flytta till Stockholm, man kan ju inte bli profet i sin egen hemstad sägs det. Så Gröndal City ska kanske bli en rännstenspoet rikare i höst. Jag antar dock att det är samma diskotek och samma dans där, och samma gamla längtan någon annanstans som Cornelis skulle sagt.

Ikväll vill jag gå till Jazzhuset och se Steso Songs, men det kommer nog inte hända, orkar inte engagera någon i det samtidigt som jag lovat att hålla hov till kvällens fotboll.

Det där med Polen och flygplanet ser hemskt ut, dock undrar jag varför dom inte gör som fotbollslag och delar upp sig på olika plan då risken för ond bråd död ändå är relativt stor. Nog om det. hemskt är det iallafall.

Nu skiter vi i det här, ska vädra ut skammen och ångesten ur lägenheter och dricka ett glas vatten, eller rom, antagligen rom.

Leave a Reply

