He was a friend of mine..

Minns hur jag för exakt 1 år sedan satt på en båt pga jobb, min mobil hade gått sönder så den enda kontakten jag hade med Göteborg var internet. Läser en statusrad på facebook som antyder att min kompis är död, söker sedan på flashback  där det står att en ung kille i Göteborg blivit skjuten i Göteborg, helt utan anledning. Dom 5 efterföljande dagarna på båten utan telefonkontakt innan jag kom hem var dom längsta jag varit med om…

Ett år går jävligt fort. Jag gick inte på begravningen, skyllde på jobb och gömde mig i Tyskland. Jag ångrar det inte, jag hade inte klarat av det ändå.

Den här låten säger väl egentligen det jag vill säga.

Leave a Reply

