Bobastian @ thetramsessions.se

Ni minns hur jag hyllade pojkarna i Bobastian i det här inlägget;

https://queclub.wordpress.com/2010/03/22/vi-valkomnar-bobastian-in-i-varmen-pa-que-club/

Det händer även att jag smyg-hyllar Jerry Boman här, ganska ofta faktiskt, för jag gillar det han gör och han fyller en bra funktion i pop-sverige.

I helgen spelade man alltså in en liten tramsession med pojkarna från Lerum och Majorna. Att välja låten Saltholmen på elvan västerut kändes självklart. Saltholmen är en fantastisk plats, där har vi alla spenderat oändliga sommarkvällar, hela nätter på nakenbadet, vi hade herrarnas sida och alkisarna tog damernas. Ibland kom alkisarna över och jagade oss med sina hundar och ibland även en motorsåg, de va en härlig tid. När brittsommaren gick över till höst så flyttade vi in i det lilla lusthuset som fanns halvvägs till den högra ön, vi vägrade ge upp bara för att det blåser kallt.

Det var  i saltholmen alla kvällar började, ibland slutade dom med handgemäng ute i skärgårn, ibland på nån “pappa betalar-fest” i Fiskebäck. Vi badade från lyftkranarna och sköt måsar med luftgevär, vi ramlade i vattnet när vi bara skulle kyla våran folköl från T-livs.

Ja sådär kan jag raljera i timmar, men vem blir glad av det? Dock vill jag minnas att under min rödaste period på högstadiet så hade jag med min che guevara  flagga dit när vi skulle bada, den hängdes fint upp i ett träd så den syntes ändå bort till långedragspaviljongen, dock glömde jag den där och kom på det först dan efter, eftersom det var min brors flagga inköpt i Sydamerika så blev det raka vägen ut dagen efter och visst hängde han kvar där. Röd och arg, jag antar att det inte låg i långedragsbornas intresse att ta hem den.

Hur som helst, Bobastian gör mig jävligt glad. Jag blir ung igen på något sätt. Det kan behövas att känna sig lite ung då och då, för nu ska jag lägga mig och läsa Ulf Lundells nya textbok.

2 responses to “Bobastian @ thetramsessions.se

  1. Ett väldigt fint inlägg måste jag säga, bra skrivet…du kan få hänga med mig någon gång om du vill

  2. det vore väldigt trevligt. hör av dig bara

Leave a Reply

