Steve Earle är mitt allt.

Det är väl ingen hemlighet att jag står med ena benet i indie-scenen (eller vad vi ska kalla de) och ett ben i gubbrocken. När jag känner att det blir för mycket pop så börjar jag känna mig lite smutsig, ungefär så smutsig som jag kände mig igår då jag valde bort att se mitt favoritlag spela fotboll för att istället se på Dating in the dark. Då måste jag snabbt återvända till det som verkligen betyder något, och vad är det? Jo det är Steve Earle.

Denna låten är till er på landsbygden som försöker leva era popdrömmar, ni som sitter där och och vill göra så mycket men blir så begränsade av att ni bor där ni bor. Ni fattar vad jag snackar om.

And I wanna know what’s over that rainbow
I’m gonna get out of here someday

Leave a Reply

