Palpitation´s debutskiva är äntligen på gång…

Två stycken Luxury-inlägg på rad? Ja visst, så kan det gå till när  Rasmus  som uppenbarligen ärt he hardest working man in showbiz, iallfall på göteborgsscenen. Nu lyfter han dock blicken mot öst och signar duon Palpitation, indiepoppens svar på Roffe Ruff då även dom jobbar stenhårt på att hålla identiteten i bakgrunden och musiken i förgrunden.

Hösten 2007 körde man igång det här och under 2008 släppte man sin EP som hette I´m Happy  Now.

På sin debut-EP lyckas i alla fall denna hemlighetsfulla stockholmsduo med konststycket att få längtan och svårmod att bli korta, roliga tvåminutersserenader. Det är väldigt mycket »here today, gone tomorrow« över såväl koncept och låtar som den forcerade psychorösten, men också attack, framåtrörelse och väldigt mycket kärlek. Indie så det sjunger om det.

Så skrev tidningen Sonic då och gav den en 7a i betyg, inte så dåligt alltså.

Nu har alltså Rasmus på Luxury efter löften om att inte ta sig an fler band tagit Maria och Ebba under sina vingar och han lovar oss att det kommer bli en fantastisk skiva. Jag tror honom, jag tror alltid på honom.

Den kommer släppas på både CD och vinyl, jag gör väl som jag brukar och köper båda formaten då jag är så skitnödig när det gäller sådant.

Den 28e April är datumet för skivsläppet och den 8e maj så kör vi release-festen på Jazzhuset.

Första singeln finns att ladda ner här

What If

Det här är väldigt väldigt bra och jag kommer absolut hålla er uppdaterade under våren.

Leave a Reply

