När det bara är flykten kvar..

Ett litet pressmeddelande dök upp förra veckan som nådde mig först idag.

SAMTIDIGT SOM slutar.

Ungefär sådär skrev Ebba Grön för nästan

30 år sedan, och nu har turen kommit

till oss.

Vi lyfter alla hattar vi har för alla som

kommit på våra spelningar, lyssnat på

vår musik, älskat oss & hatat oss.

Dock hinner vi köra ett sista gig

fredag 2/4 (det är i morgon det)

på Underjorden i Gbg.

Det är en hyllningsfest till

världens bästa Rasmus, som ska ha

det allra största tacket av alla.

Kom!

Tack, kram och adjö!

//Erik, Francisco, Göran, Erik & André.

Jag minns när dom i början av januari bekräftade att dom var inne i replokalen för att spela ihop sig med några nya låtar och med ny kraft efter höstens lilla konstpaus. Vi gick i väntans tider och hoppades på nytt material redan under våren. Så går man in på Jerry Bomans blogg och läser att dom lägger ner, mitt hjärta blöder. Jag trodde att debutskivan Samtidigt Som – Flykt, Kärlek & Broderskap skulle vara startskottet på något stort, det kan inte stanna här. Ska dom bli någon sorts magasinsgatans svar på Jacob Hellman?

Jag hoppas och tror att det bara är ett aprilskämt.

Hur som helst så tror jag inte att dom här pojkarna är färdiga med musiken, dom dyker upp i nya konstellationer och kommer häpna oss ännu en gång. Så kan vi sitta där om 10-15 år och se tillbaka på stunderna vi hade med 2009 års bästa skiva.

Jag är fan ledsen på riktigt men jag antar att vi ska alla den där vägen vandra, när vi inser att det bara är flykten kvar som alternativ…

Leave a Reply

