Här på gatan går inte att vara utan pengar till nålarna jag tar!

Åh, Söndag, eller “sköna söndag” som medelklassen säger, och det är ju passande då det är bland dom jag har varit på svenska mässan idag för att gå på den årliga tur-mässan. Ett event jag aldrig skulle betala pengar på. Folk är galna och lider av någon sorts upplevelsenoja, man ska äta varenda karamell, sno varje gratis-penna, klättra på varenda klättervägg och ta varenda jävla tygpåse som helst. Kan inte folk bara flyta med istället som dom säger i Jack?. Två timmar var vad jag klarade av, sen hem till mamma på middag och nu är jag hemma, tänkte se någon av dom fantastiska söndagsfilmerna som erbjuds, men det var ju inget att ha, försökte se på lite fotboll då jag tror att jag fortfarande är intresserad av det. Det är jag inte, iallafall inte random-matcher.

Istället satte jag på den här låten;

och gick igenom lite bloggar som jag brukar läsa och tänkte tipsa om den här http://mondaytuesday.blogg.se/index.html

Jag vet väl egentligen inte nånting am dom, det är två systrar som skriver om musik, bra musik, väldigt bra musik. Kolla in det.

Tack vare deras inlägg om Love Antell så fick jag en Florence-flipp, jag får det ibland. På min telia-tv-box så ligger det en konsert med dom uppe från sommarens Where the Action is. en budgetinspelning som är gratis att se och jag har väl sett den ett 10tal gånger. Får inte nog. Det är något med Florence, det finns något genuint med dom som EMD bara skulle drömma om att kunna komma upp till. Helt fantastiskt.

Såg att Love även skulle backa upp Winnerbäck i sommar, funderar på att köpa biljett och sen gå därifrån innan LW börjar spela. Så blir det nog.

I övrigt så är det lite jobb som väntar i mon, kommer nog hem på onsdag, hoppas det iallafall för på torsdag är det en minneskonsert för totta på Neff samt Svanen med Stella Rocket. Sedan på fredagen ska vi sitte inne med mörk kostym och tänka på jesus lidande på korset för att sedan på självaste påskafton gå och se Hästpojken i Göteborg, till det ska vi nog ta oss en rejäl bläcka, juvenilt nog.

Vi kör på det va? Man måste ju jobba, annars blir det upp på sociala och ner på systemet..

3 responses to “Här på gatan går inte att vara utan pengar till nålarna jag tar!

  1. Man tackar så hemskt mycket för länkningen!
    Gud vad jag älskar videon du la upp. Fin blogg du hade också, kommer lätt fortsätta läsa den.

  2. Det här var en fantastisk blogg.
    Värmer hemskt mycket att någon tar till sig det vi skriver om. Hästpojken kommer nog bli grymt, jag önskar att jag också var i sverige i helgen så jag också kunde se dom!

  3. dankeschöööön meine fraulines!!

Leave a Reply

