I say, Hey! You! Get off of my cloud

Tänkte ge er något för att förklara en livssituation, som Steve Earle-Goodbye eller kanske Chelsea Hotel med Leonard Cohen, men det är väl inget sätt att starta en dag på va? Ska man starta en dag så ska man starta den med en dänga och ska man välja en dänga så ska man gå till 1965 och The Rolling Stones.

I dag är det onsdag, men vi köper nog inga skivor ändå, iallafall inget som duger lika bra på spotify. I övrigt har jag inte gjort någonting dom här dagarna, jobbade lite igår dock. Va ute på ett arbete som jag jobbade på under ett halvår 2006,  då bodde jag på Paternostergatan i Majorna och levde livet glada dagar. Det va ett fint arbete, det var jag, en kåkfarare, en knarkare och chefens dotter. Knarkaren satt mest och rullade cigg och skrattade, kåkfararen satt och berätta om hur han byggde pallkragar på kåken och chefens dotter fuskade med sin timrapport, inget nytt under den solen alltså.

Tur att jag var så driftig, och en av de bästa sakerna jag gjorde på det där lagret var att sätta upp en väldigt fin skylt, den satt kvar, det blev jag glad av.

Fast inte sålde vi några biljetter där, vi sålde ingenting, gjorde ingenting, tog starkölslunch på Vårväderstorget och kollade på tv. Härliga tider. Nu är jag dock mer seriös i min yrkesroll, vill jag tro.

Ska vi ta tag i den här dagen kanske.

3 responses to “I say, Hey! You! Get off of my cloud

  1. <>

    Haha. Han vill säkert bara låta rebellisk (;
    Alternativt ta ställning mot detta tabu (i brist på bättre ord) att klanka ner på klssiker och vad som anses vara “finare” litteratur.

    Men den är bra säger du? Får kanske ta och kolla upp det…

  2. Citatet försvann (??). Märkligt. Men du vet vad jag syftar på.

  3. asså, den boken och hela beat-generationen ligger ju till grund för ganska mycket inom musiken, den står ju för ett levnadssätt som vi ständigt romantiserar.

    om jocke berg vill ta avstånd från dom artister som låtit sin inspireras av beat-generationen så framställer han sig själv som inget annat än väldigt patetisk..

    läsa den borde du verkligen göra. samt dharma-gänger som jag läser just nu, för andra gången, den e fin, mkt fin…

Leave a Reply

