Sanningen kommer vara ett Pekoral

Jag hävdar att allt handlar egentligen om att fatta vad det handlar om, om man inte fattar vad något handlar om så ska man heller inte uttala sig i det. Det är därför jag aldrig skriver om olika typer av hårdrock och kommer alla skriva om det heller.

Ibland tar det tid att förstå det, för nått eller några år sedan skickade en vän en låt med några kompisar till henne som kallade sig för Kapten Hurricane. Låten hette 2001 och jag förkastade låten som något larvigt Håkan Hellström-plagiat, kanske till och med att dom drev med Hellström. Jag visste inte vad dom ville eller vad dom gjorde och jag ville inte heller fatta va det handlade om, förens nu.

Gick in på hans myspace och såg att Alexander Bengtssons influenser var “Torsson, The Streets, Eldkvarn, Charles Bukowski, Sture Dahlström” Dom fem akterna räcker för att jag ska ge det en ny chans. Diktsamlingen, eller pamfletten som han föredrar att kalla det kom ut för en vecka sedan och heter Sanningen kommer vara ett pekoral.

När Lundell släpper sin nya bok senare i vår så släpper han även ett soundtrack till boken och även Alexander Bengtsson har gjort ett soundtrack till sin diktsamling,  i en spotify-lista.

Sanningen kommer vara ett pekoral

Om dom låtarna inte väcker ert intresse så vet jag inte vad jag ska ta till för att ni ska förstå det hela.

Vi provar ett youtube-klipp också.

Förra söndagen satt jag och lyssnade på The Streets och Alf Robertson och skrev en text om en kille som vill ringa hem till Halland.

Socialrealism inbäddad i en frustration över hur det småborgeliga samhället fördummas i nån jävla fredagsmys-hysteri, där folk stressar hem från jobbet för att hinna koppla av. Det är något som är fel med allt det där.

Kolla nu in dessa länkar;

http://rivaliserandestenar.blogspot.com/

http://www.myspace.com/rivaliserandestenar

http://rivaliserandestenar.blogspot.com/

Samt bandet Kapten Hurricane som är på gång med nya grejer.

http://www.myspace.com/kaptenhurricane

http://kaptenhurricane.wordpress.com/

Jag gillar det här väldigt mycket och höjer mitt glas för hans framgång, inte bara för att han säger fina saker om Alf Robertsson.

One response to “Sanningen kommer vara ett Pekoral

  1. Pingback: Mitt Land 2010 | Que Club

Leave a Reply

