BRUKET – inte ett varsel sedan 1982.

Att diskutera band från Fagersta utan att nämna en viss grupp verkar direkt omöjligt för dagens skribenter, därför vägrar jag nämna dom, även om väl valda delar av just dom är med och producerar Brukets nya skiva.

Bruket ja, visst minns vi deras debut-ep förra året, Sthlm kallar hette den och innehöll tre väldigt bra låtar som gav ordentlig mersmak. Så nu kommer äntligen den riktiga debuten, fullängdaren En Annan Klass släpps i morgon och enligt första singeln så låter det lovande. Jag ska köpa den i morgon och jag föreslår att ni gör detsamma.

… musik är i grunden så enkelt …. det handlar om en känsla … rysningar ljuger inte … och vem vet … kanske finns det tillräckligt med plats hos dig och kvaliteter i det du hör för att BRUKET ska lyckas framkalla rysningar även i din musikaliska värld.

http://www.myspace.com/bruket

Jag gillar Bruket så mycket så jag ska till och med ge er en klassiker, för att jag gillar er så mycket.

Leave a Reply

