Sluta dröm om det ljuva livet…

Det fanns en tid då jag var lycklig, då livet kändes meningsfullt, då man skrev sådana här texter

https://queclub.wordpress.com/2010/03/09/lever-pa-gransen-till-forintelse/

Jag vaknade i morse med hopp och längtan i kroppen men allt det där förstördes när jag hörde Joel Alme´s No Class dundra ut ur mobilen. Allt det fina jag kände inför helgen raserades av chefens röst. Jag är en slav under kapitalets vingar, imperialism och fascism kommer förgöra mig.

Jag kommer förvisso bli rik men det är ytterst oväsentligt om man ser till vad jag går miste om. Så farväl BOA, Eldkvarn, Zackarias, Karin Ström och allt det andra jag nu kommer missa i helgen. Jag kommer hem på måndag. Då ses vi igen.

I ren frustration var jag tvungen att köpa  10 skivor med bl a Rigas, Liechtenstein, My Darling YOU!, Mont mardié. Kite, The Berndt och Elias and the Wizzkids mfl.

Dom flesta har rullat för länge i spotify att dom va värda en plats i skivhyllan. Så nu är jag glad igen.

Glad, men inte lycklig.

Du kommer aldrig va med om det

One response to “Sluta dröm om det ljuva livet…

  1. Ja, alldeles för lite brev. Det är sorgligt. Häromdagen sa en utav mina lärare på universitetet att han nästan glömt bort hur man skriver för hand, så när han skulle rätta vårt grupparbete så hade han behövt tänka efter en stund..

    http://365gbg.wordpress.com/category/brevrevolutionen/ – kika in där, vetja! Jag vet inte om den fortfarande är aktiv, dessvärre – men man kan ju alltid maila!

    (haha, vad ironiskt att jag måste skriva ‘maila’)

Leave a Reply

