Shout Out Louds! på P3 Live Sessions

Shout out Louds behöver jag väl knappast presentera va? Efter en riktigt bra första skiva så släppte dom sin bomb våren 2007. Our Ill Wills var antagligen bland det bästa som gjorts, i huvudstaden alltså. Den tredje skivan ska alla journalister per automatik såga sönder. Lite som när Natalia Kazmierska kallar Håkan Hellström för “en snål gammal rallare som tallar förstrött på vistraditionerna och bittert går hem innan festen är slut” i Expressen när hon totalsågar Ett kolikbarns bekännelser.

Jag vet inte vad du gör idag Natalia, men jag hoppas att du slutade recensera skivor efter det där debaclet.

Hur som helst, Shout Out Louds tredje skiva är bra, väldigt bra, alldeles för jämnbra, inga toppar och inga dalar. Det är dock närmare till topparna än dalarna. Jag saknar dängorna, det måste finnas dängor. Det blir lite som Johnny Drama med Florence Valentin, en helt fantastisk skiva men när någon frågor mig vilken som är den bästa låten så kan jag omöjligt svara på det. Jag kan inte heller välja ut skivans sämsta spår, lite så känns det med Work.

Ikväll är dom alltså i Stockholm och spelar in P3 Live Sessions, som gäster har dom First Aid Kit och Jonathan Johansson. Det är med andra ord omöjligt att detta inte skall bli bra. Så stäng av fotbollen och strunta i Robyn på SVT2 och lyssna istället på det här, 20.30 kör det igång.

Skicka in en fråga till dom med, det gör ni här;

http://www.sr.se/sida/default.aspx?ProgramId=3068

Man kan även lyssna online ikväll och 30 dagar framåt.

I övrigt är det onsdag idag, då släpps det skivor, idag tänkte jag köpa Rigas nya, då den antagligen är fantastisk. Sedan blir det nog en vända neri vinylbackarna också.

Leave a Reply

