Håkan kan vara stolt

Den 8 maj kommer vi att gå genom Göteborg för att uppmärksamma Håkan Hellströms 10 år som artist. Som ni kanske vet var det den 8 maj 2000 som singeln Känn ingen sorg för mig Göteborg släpptes.
Vi bestämde oss för att ta datumet för första singelsläppet istället för första albumsläppet (Känn ingen sorg för mig Göteborg, 16 oktober 2000)

Vägen vi kommer att gå är ca1 mil lång och kommer ta runt 2 timmar att gå runt.
Vi har försökt att få med så många av Håkans platser som möjligt, men vissa ex. långedrag ligger helt enkelt för långt bort.

Vi kommer att samlas vid Musikens Hus som ligger strax ovanför Stigbergstorget. Därefter kommer vi gå följande:
Stigbergsliden – Andra Långgatan – Haga Nygata – Vasagatan – Viktorigatan – (Nya Allén) – Magasinsgatan – Södra Larmgatan – Kungsportsavenyn – Kungsportsavenyn – Gamla Allén (Heden) -Södra Vägen – Korsvägen – Lisebergs Allén – Åvägen (Gårda).
Sedan går vi längs med Fattighusån tillbaka mot Centrum för att sedan ta oss ut på Gullbergska
j.

Det är ju helt fantastiskt där, 171 anmälda, ska bli intressant o se var det landar. Jag kommer ju inte gå med, inte riktigt min grej de där, men jag ska nog skåda det hela från någon lämplig uteservering.
Jag beundrar deras engagemang och vilja. Håkan kan vara stolt.

Leave a Reply

