I know where I´m bound

Går in på Västtrafik för o se när trotjänaren buss nummer 60 ska ta mig till jobbet och läser följande

Just nu har följande trafikförändringar rapporterats in i Göteborgsområdet:

Inställda linjer:
Lila Express
401 (Ale)
402 (Ale)
403 (Ale)
404 (Ale)
540 (Alingsås)
541 (Alingsås)
546 (Alingsås)
554 (Alingsås)
560 (Alingsås) – sista turen (20:20-20:55) är inställd.
600 Göteborg-Trollhättan
642 (Alingsås)
Samtliga linjer på Orust.
Samtliga linjer på Tjörn samt nattbuss 396.

Annan körväg:
Linje 317 (Kungälv – Kungarundan) kan inte stanna Olserödsgatan, Ulvegärde och Helgonagatran
Linje 376 (Stenungsund) kan inte köra mellan Ekenäs och Prästtorp
520 (Göteborg-Lerum) kan inte köra från Gråbo via Vårlöksvägen
604 (Mölnlycke) kan inte köra mellan Sommarhemsvägen och Skogen.
Röd Express (Härryda) vänder vid Önneröd.
Nattbuss 394 kan ej trafikera Ucklum och Svenshögen

BÅT
Linje 381 Käringön – Hällevikstrand är inställd resten av dagen.
Linje 382 Gullholmen-Tuvesvik kan inte trafikera Tvestjärten.

För det första så är jag jävligt glad över att jag inte föddes utanför spårvagnsnätet, eller ah, utanför innerstaden egentligen. Helvette vad ni där ute måste ha det jobbigt nu.

För det andra så va Tvestjärten ett roligt namn på en hållplats..

En annan anledning till att jag e glad att jag bor där jag bor är att jag slipper sånt här

2 responses to “I know where I´m bound

  1. Det är alltid lika underhållande (och förvånande?) att se hur söderns trafiknät kapsejsar varje vinter. På något mirakulöst vis kommer bussarna fram i Norrbotten, trots snöoväder och obarmhärtig kyla. Skulle i och för sig vara skönt att slippa skolan för en ”snödag”…
    Idag har vi härliga 27 minusgrader och inte ens katten går utanför ytterdörren. Tyvärr måste vi människor det.

    Måste vara förjävligt när kollektivtrafiken ger upp (eller jag vet att det är det).
    Får man vara nyfiken och fråga vad jobbar du med?

    • 27 minusgrader är ju helt sjukt..vi ska kanske inte klaga..eller jag klagar inte heller, jag klarar mig bra i snön

      ja,mitt jobb, vad ska man säga, jag frilansar inom hotell och restaurangbranschen, lite flyktigt sådär🙂

Leave a Reply

