Fishermans Blues

Nu lättar vi upp stämningen, de e ju faaaaan löööördag. men vem bryr sig om det. Den eminenta sidan Göteborg Nonstop säger det ganska bra ikväll http://goteborgnonstop.wordpress.com/2010/02/20/lordag-hela-veckan/

I mitt hemskt varierande arbete händer det att jag ibland får avnjuta DJ Gunnar, han spelar tysk musik, tysk techno, hans favoritartist är Axel Fischer, som verkar vara en tysk variant av basshunter. För några månader sedan kom jag på mig själv stampa i takt till den här dängan.

Visst är det fint hur dom hittar varandra i slutet?

Hursomhelst. Hade jag varit en målare, bosatt på Hisingen så hade jag antagligen fått på mig en ful skjorta, vita jeans och skateskor, stått med en vodka/redbull och dansat till denna låten i väntan på att mina bräcke-vänner skulle komma.

Nu bor jag inte på Hisingen, nu gick jag inte på Bräcke, med andra ord går jag inte ut på lördagar, av den enkla anledning att slippa alla Blå/grön/röd/lila express-brats.

Att jag ska börja jobba om några timmar bidrar kanske till att jag inte ska ut, men det ändrar ingenting. Avenyn&Lördag är inte hur jag kör.

I övrigt är hon skidåkaren Anna Haag ganska go.

näe, Göteborg, skärp till er

Leave a Reply

