Inte ens Compute på Svanen får mig att dansa ikväll…

Om förra Torsdagen var ett lyckopiller så känns denna torsdagen mer avslagen, det beror väl antagligen endast på mig. Alla andra verkar glada. Det är Klubb Svanen ikväll men jag ska inte gå, nej nej. Jag ska vara hemma, spela lite innebandy i en bunker ute i Gamlestan, sedan se på fotboll för att sedan gå och lägga mig i rimlig tid. Det blir bra, vi säger det iallafall.

Jag försöker glömma det faktum att Compute spelar på Svanen ikväll, jag skulle egentligen väldigt gärna vilja gå men det finns liksom ingen gnutta ork kvar i denna arma kropp, blotta tanken på utgång för mig att förlora all energi jag har. Det är lite bekymmersamt. Jag borde peppa upp er nu, med att säga att förfesten börjar med en flaska Rom och Tv4-Sport för att sedan ta två rundor på skål innan vi intar Jazzhuset. Det där brukade få mig att ta på mig ett par rena jeans och en skjorta som är vit, men inte ikväll verkar de som.

Hade jag varit er så hade jag ändå gått till Svanen ikväll, lite lustigt att boka samma personer två veckor i rad men det Ulrika Mild gör med Liechtenstein och det hon gör i Compute är två väldigt olika saker. Vi känner dock igen sången, fraseringarna och drivet i verserna, men i bakgrunden får vi istället elektroniska arrangemang, extremt elektroniskt alltså och extremt bra. Hon har bara släppt en skiva, den heter This och släpptes förra våren. Helt klar en av 2009 års bästa elektroniska popskivor. Detta är Ulrika Milds egna projekt men när hon spelar live behöver hon hjälp, o det får hon av Renée Gustafsson som även är med i Liechtenstein, samt Agneta Edgren och Mikaela Mars som även  ingår i Varannan Vatten, ett slags elektro-kollektiv, eller vad man kan kalla det, Ulrika Mild ingår även där.

Hur som helst, Computes skiva finns på Spotify om du vill kolla upp henne, annars föreslår jag att du köper skivan.

Så bege er till Svanen ikväll mina vänner. Ju mer  jag tänker på det desto mer sugen blir jag, blir kanske en utgång ändå.

Compute – This Spotify

http://www.myspace.com/compute

Leave a Reply

