Torsdagar berikar mitt liv!

Torsdagar e bra dagar, har alltid gillat torsdagar, inte bara för att the latest issue of Proletären ligger på hallmattan. Denna torsdagen e dock speciell, inte bara för att den allmäna pensionen kom i sitt orangea kuvert, det står förresten att jag har sparat ihop 135 000 kr, hur har det gått till? Jag har i allafall inte gjort det och kan man casha ut det nu istället? Jag e lite osäker på att jag får uppleva pensionen ändå.

Hur som helst, i kväll är det alltså dags för Hästpojken att komma hem till Göteborg, efter spelningar i Luleå, Jokkmokk och Piteå så kan det nog vara skönt att landa lite i vintersoliga Göteborg innan det bär av till bibelbältet i morgon.

Ska man spela på hemmaplan så ska man fan göra det ordentligt. så därför har man bjudit in Franska Trion och Steso Songs.

Franska Trion, dom som tycker illa om dom fattar antagligen inte vad det handlar om, dom är helt genialiska. Jag kommer att tänka lite på Gunder Hägg, legendarerna från Stockholm Norra.  Jag har aldrig sett Franska Trion live så det ska bli intressant det här.

Steso Songs, eller Karolina Stenström, ska också spela ikväll. Den gamle Myspace-hypen som 2006 var förband till Marit Bergman. Några singlar och en EP har hittils blivit släppta och nästa vecka kommer hennes debutalbum Now It´s Dark, några låtar kan du redan hitta här Steso Songs – Steso Songs.

Det kommer komma mer om hennes skiva nästa vecka när vi har den i handen, hon kommer även följa med Hästpojken på flera spelningar denna vända. Jag är ganska säker på att vi kommer höra mer från henne. Det är bra det här.

Hästpojken behöver väl ingen närmare förklaring, ett av favoritbanden här på Que Club, deras senaste skiva rullar fortfarande lika flitigt och låten Katarina är ett hål är helt klart något av de bästa jag har hört i Sverige. Textmässigt är det ett mästerverk och om Winnerbäck kan vinna pris som årets textförfattare så borde Hästpojken få det i resten av deras liv. Jag tycker det är vackert att vara närmare 30 och ändå sjunga om benzo.

Det blir en bra kväll det här. och i morgon väntas en recension från Göteborgs största musikblogg, enligt mig iallafall.

Pustervik öppnar vid 1900, kan tänka mig att övervåningen öppnar vid 20.30 och att första akten går på vid 21.30. Köp förköp!

Vi avslutar med att citera Per Persson, en sångare med en orsak, kan aldrig sjunga falskt!

så slipper vi den diskussionen.

http://www.myspace.com/stesosongs

http://www.myspace.com/franskatrion

Hästpojkens myspace är för dålig för att bry sig om att länka, dom e för stora för sånt, eller för bakfulla och lata…

Leave a Reply

