Klubb Svanen; Liechtenstein

Klubb Svanen levererar nu högklassig musik för tredje veckan i rad, denna gången är det flickornas tur, helt i linje med P3´s genuskvotering. Liechtenstein är namnet på dom tre flickorna från Göteborg, dom startade 2005 med starka influenser från 80-talets brittiska indiepopscen. Frågan är dock vem som inte har blivit inspirerad av den scenen. Hur som helst så har dom turnerat flitigt under dom här åren över hela Norden  och nu är dom hemma igen efter en lång europaturné i bland annat Tyskland, Frankrike och så klart i Liechtenstein. Deras fantastiska skiva Liechtenstein – Survival Strategies In A Modern World kom ut förra våren och har spelats flitigt sedan dess. I min mening är det här så jävla bra.

Jag börjar nu fundera på om man hinner med både Pustervik och Jazzhuset ikväll, kanske ska göra ett försök, för det går man egentligen inte missa. Dock är dom är damerna ett liveband och kommer spela i Göteborg flera gånger i år om jag får min vilja igenom. Så jag kanske släpper dom ikväll, eller så skiter jag i hästpojken, fast det skulle jag aldrig göra.

Hur som helst

Jazzhuset, ni vet var det ligger.

22-03, brukar la vara på scenen vid 23.30.

60 eller 80 kr i dörren och 20 kr för att hänga upp din unika jacka.

http://www.myspace.com/liechtensteinia

Leave a Reply

