Come on Sailor Jerry, Let the good times roll

Några ord om gårdagen? jodå, Svanen skötte sig bra, för lite folk, eller så lyckas folk komma för sent. Har lågkonjukturen nått indiepopparna nu med? Hur som helst, southern comforten var slut, Morgan var också slut, vad ska vi då göra frågade jag min unga ciceron bakom bardisken. Hon tog fram en flaska Sailor Jerry som om hon aldrig gjort något annat och vips så låt vilade några angostura droppar på ytan. Mycket gott. Sailor Jerry, ni tatuerade vet väl vad det handlar om?

Nåväl, Johanns Vidén gjorde det bra, mycket bra, han har ett tight band som backar upp honom och han ser extremt bekväm ut bakom sitt lilla piano. Rösten kommer dock inte riktigt fram så bra, iallafall inte igår. Det är synd då texterna ändå är värda att ta till sig. Om det beror på jazzhuset eller bandet i sig lämnar jag osagt. Dock får man ta de för vad det är, det är en klubbkonsert och då ska det vara smutsigt så det ljudtekniska ska jag inte påpeka förens vi får se honom smeka den kanadensiska lönnen i Konserthuset, vilket jag tror vi kommer få se honom göra någon gång i framtiden.

Så bra är det nämligen och jag säger det igen, det är jävligt lång tid tills september. Fast när väl våren har kysst vintern farväl så kommer nog månaderna gå väldigt snabbt. Jag kommer hålla er uppdaterade vad som händer med denna gossen iallafall. Annars så gillar jag Albert af Ekenstam på gitarr, har för mig att jag sett honom tillsammans med Anna von Hauswolff samt så tror jag han kommer från Linnéstaden, men det är en ganska världslig sak för bra på gitarr, det är han verkligen.

Annars e de fredag, o fredag betyder att vi ska se på G0´kväll, där Ebba von Sydow är middagsvärd och Tomas Ledin ska uppträda, mjaaae, lockar väl föga men de ska bli kul o se vilka Ebba sätter vid bordet. Eller, kul är väl inte rätt ord. Sedan är det På spåret och så fortsätter det, kvällen i ära så tar vi det i föräldrahemmet tillsammans med lammrostbiffen. Imorgon vankas tipslördag, då drar vi in storvinsten och drar till Ostkreutz för pengarna!.

Ta hand om er!

One response to “Come on Sailor Jerry, Let the good times roll

  1. Pingback: Johannes Vidén på Klubb Svanen 27/1 | Que Club

Leave a Reply

