Carpe Vester!

Carpe diem, in vino veritas, in aqua sanitas, ett rent samvete är den bästa huvudkudden, frukt är naturens egna godis, jag gillar att gå upp tidigt så jag får ut mer av dagen osv osv osv..

javisst, har jag blivit galen? nee de har jag inte, jag känner mig bara väldigt småborgelig av att gå upp tidigt på morgonen, och då försöka göra livet bra genom att mala på diverse uttryck, precis som ni brukar göra på era 8-5 jobb. 

Det ni inte förstår är att vi inte vill få ut mer av dagen, vi gillar inte dagen, vi vill helst att dagen ska vara så kort som möjligt, Carpe vester säger jag. Så oroa er inte, jag har inte blivit småborgelig, isåfall hade jag varit tvungen att hålla på blåvitt..

Om man nu ska ta sig upp så här okristligt tidigt så kan man lika göra det bra för sig, så morgonens låt kändes given

Det är väl omöjligt att lyssna på denna låten utan att tänka på kvällen på berns i slutet av mars förra året, de va magiskt och låten Senor och Billy var något av de finaste jag har hört. Fidel Castron har aldrig smakat så ljuvligt. Boot finns, men det vet ni väl redan? Hur som helst så får ni ett smakprov här

Leave a Reply

