Henrik von Euler aka Rigas, de e bra skit de

Det finns vissa personer som jag aldrig kommer att glömma, förutom mina verkliga storheter som jag liksom har vid altaret hemma som Totta, Waylon och Townes van Zandt så har jag även gräsrotsstorheter, eller vad man ska kalla det.

En av dom är Pelle Lindroth från Årsta City. Mannen jag lärde känna genom Parken, för jag ska vara ärlig mot er, jag var aldrig inne i Moder Jords Massiva, jag hörde dom, men jag fattade inte vad det handlade om. Fast sen kom ju Parken och då öppnades en helt ny värld för mig. Parkens skiva är enligt mig helt fulländad. På ett sätt hoppas jag att dom skulle stanna där och aldrig mer göra en till skiva, bara försvinna. Samtidigt är jag fruktansvärt glad över att få läsa at en ny skiva kommer efter sommaren.

Vad ska vi då göra med tiden fram tills dess? Jodå, Pelle ligger inte på latsidan, när kompisen Henrik von Euler ska släppa en ny skiva så ska Pelle vara med, precis som Henrik har hjälpt Pelle. Solidariskt och hjärtligt.

Henrik von Euler, han har varit med va, han va med i  Moder jords Massiva, han var sedan med i The Chrysler och levererade vemodig folkrock och han gjorde det hela elektroniskt med Postkontoret för att sedan gå solo med Rigas.

Han gjorde sin fru förbannad 2007  med skivan “The hardest pocket to pick”, hon tyckte inte att skivan var så munter och kände en viss skuld för alla mörka texter som kom ur honom.  Några singlar,  EP´s och annat götta senare så är han nu redo att ge oss en fullängdare som heter “Let’s Get Gone” ,skivan släpps i början av mars och en singel ligger ute på Spotify: Anna Maria Espinosa – Ghosts

Det är alltså Anna Maria Espinosa som gästar och det är vi alla glada för. Enligt mig är singeln fantastisk och jag kommer vara den första på Bengans den dagen den släpps.Jenny Wilson medverkar också, jag tror som sagt detta blir bra

Virtanen sa en gång att Årsta var Sveriges svar på New Jersey, det är mycket att leva upp till kan man säga, men jag tycker dom gör det, jag gillar Årsta. Fast Henrik vin Euler är ju gammal hiphoppare från Uppsala, men det e okej, för jag e gammal hiphoppare från Go:teborg. Det är en fin grund att stå på.

http://www.myspace.com/rigasthemoron

Som den fina vän jag är så har jag även gjort en liten spotify lista på saker han har varit med om, finns säkert mer, men detta tycker jag ändå låter trevligt.

Henrik von Euler

ta hand  om er

One response to “Henrik von Euler aka Rigas, de e bra skit de

  1. Pingback: Rigas-Let´s get Gone, Eskapism i världsklass « Que Club

Leave a Reply

