Mariaplan

Mariaplan, denna härliga rondell i hjärtat av Majorna, inget stort för ögat kanske men för dom som bor där så är det ett landmärke. För mig minns jag den som en av milstolparna efter mina ständiga nattpromenader från Saltholmen/Hagen in till hemmet vid Järntorget under min ungdom. Tänk vad allt va enkelt då, missade man sista nattvagnen så fick man traska 7-8 km hem, inget tal om taxi där inte, men nu åker man taxi så fort det duggar lite.

Hur som helst, Victor Hollender som logiskt nog kallar sig V. har skapat en blogg med namnet Mariaplan, med inriktning på göteborgs-hiphop men även länkar till akutella och klassiska alster inom hiphop världen.

Gamla 3 Ess videos varvas med okända Mos def pärlor och allting blir jävligt bra. Vi som bryr oss om musiken från Göteborg ska genast lägga in bloggen under favoriter då den är riktigt bra.

Som kuriosa så tror jag att jag en gång i tiden sålde en vinyl med The Brigade till Hollender på Järntorget, idag kan jag ångra det lite men jag antar att jag behövde pengar till folköl.

hur som helst, stay tuned på mariaplan för o hänga med i kommande skivsläpp, vi väntar ju på Hovmästarns skiva

http://mariaplan.com/

Leave a Reply

