Karin Ström gör mig lycklig

“Tre år senare kommer uppföljaren, Fantomhalvan. Den elektroniska ljudbilden är kvar, liksom de isande nakna texterna och de enkla singer/songwriter-strukturerna. Men där debuten var luddigt drömsk är Fantomhalvan genomträngande tydlig – produktionen har vässats ytterligare ett snäpp till en metallisk ljudbild med återhållen precision.”

Jag kommer inte kunna säga det mycket bättre än så så jag kopierar bara hennes hemsida. Hennes nya skiva är direkt underbar. Jag har på något sätt varit lite kär i henne sen EP´n 2006. Nu när jag lyssnar på hennes nya skiva så blir jag alldeles lycklig igen. Ibland gillar jag att skriva sönder musik, ibland gillar jag att lämna den som den är och bara njuta, Fantomhalvan är en sådan skiva. Jag vill inte höra vad folk tycker om det, jag vill bara höra den, tills jag dör.

och du sa efter det här kommer du aldrig mer
att skriva en ledsen sång
och jag sa då kanske jag måste gå härifrån
för ledsna sånger är vad jag handlar om

 

Sluta aldrig med det du gör

Leave a Reply

